Med årets konferensprogram vill vi inspirera! Det blir skarpa funderingar kring framtidens konsumenter och handfasta råd om hur vi bör arbeta med media. Vi får insikt i hur förpackningen kan sälja i butik och om hur QR-koden för oss närmare konsumenten. Och den goda smaken, hur kommunicerar vi den?
I konferensen ingår även den stora branschmässan där ett 50-tal företag ställer ut. Den 1 november 2012 blir en dag fylld av ny kunskap, härlig inspiration och givande möten med kollegor och branschens viktigaste aktörer.
Ett smakprov ur konferensprogrammet:
Livsmedelsföretagens vd, Marie Söderqvist, resonerar kring framtidens konsumenter. Vad är det som formar dem? Och hur påverkar detta i sin tur kött- och charkföretagen? Marie Söderqvist har tidigare varit vd för analysföretaget United Minds, ledarskribent och ofta gäst i tv:s panel- och debattsoffor.
Fredrik Johansson, tidigare bland annat pressekreterare hos socialförsäkringsminister Ulf Kristersson, delar med sig av sina kunskaper om journalisters arbete och ger oss handfasta råd om hur vi skapar bra relationer med media.
På temat Design om du vill bli vald på mer än pris får vi nya insikter i hur förpackningsdesignen kan göra skillnad. Det är designern Kerstin Dahl, vd för Idego, som ger oss dem.
Ny teknik ger oss nya spännande möjligheter. Stellan Löfving, chefredaktör för Foodwire om hur vi fångar konsumentens intresse i en mobil tid.
Smaken är viktig men hur kommunicerar vi den? Om det berättar sensoriken Annika Åström från SIK och Johan Swan, sensory marketing manager på ICA.
Det här och mycket mer får vi oss till livs under Chark-SM:s konferens torsdagen den 1 november klockan 10.00-16.30 (registrering från 09.00) på Clarion Hotel Post i Göteborg. Branschmässan startar klockan 09.00.
Anmälan och mer information finns under fliken anmälan/besöksinfo eller kontakta Susanne Ekstedt på tel 010-516 66 53. Sista anmälningsdag är den 1 oktober.
Välkommen!