Den stora charkdagen är redan branschens viktigaste mötesplats, men som alltid planerar Chark-SM att lyfta den ytterligare ett snäpp. Årets besökare lovas inte bara en energisprakande bankett och kunskaps- och inspirationsfylld konferens. Själva mässan bjuder också på en rad nyheter.
Inför årets mässa arbetar man igenom upplägget för att miljön ska bli ännu mer lättillgänglig och inbjudande. Bland annat har Chark-SM en ny samarbetspartner, Cous, som kommer att kunna hjälpa utställarna att med enkla medel göra det mesta av den stora och fräscha mässytan.
Speaker’s corner
Mässan kommer i år att pågå under hela korvbjudningen, som är efter sista konferenspasset. Huvudsponsorn Culinar kommer dessutom att bjuda på öl till korven och korvbrödet kommer få en make-over med framtidstänk. Ett nytt speaker’s corner kommer under dagen att bjuda på en rad olika aktiviteter och överraskningar.
Bättre exponering i butik
För tävlande företag kommer man också att presentera konceptlösningar och kreativa idéer för hur företagen ännu bättre ska kunna lyfta fram sina medaljvinnande produkter i butik. Vid intresse kommer det också att finnas möjlighet att delta i en workshop för hur man kan använda sig av medaljerna och Chark-SM i sin marknadsföring, för att maximera nyttan med deltagandet.