Chark-SM:s julkampanj ökade försäljningen

 

Publicerat den av & kategoriserat under Chark-SM, Marknadsföring.

I december sammanställde och skickade Chark-SM ut en lista med alla guldvinnande charkuterier som platsar på julbordet under rubriken ”Sveriges bästa julcharkuterier”. Nu planeras samma upplägg inför starten av grillsäsongen 2014.

Ett av de företag som syntes mycket under julkampanjen var Signal & Andersson i Göteborg. Deras charkuterier syntes i bland annat GT och Norra Bohuslän/Strömstad Tidning.

– Det var ett jättebra initiativ. Våra julprodukter sålde 17 procent bättre i år än förra året och de produkter som nämndes i pressen sålde ännu något bättre. Vi har arbetat mycket med våra julcharkuterier i år, så det finns många anledningar till försäljningsökningen, men Chark-SM:s kampanj var absolut en del av det, säger Sven-Olof Larsson, vd på Signal & Andersson.

Inför grillsäsongen 2014 kommer guldvinnande charkuterier som passar på grillen att sammanställas av Chark-SM och kommuniceras till media.

­– Det finns många guldvinnande charkuterier från Chark-SM 2012 som passar perfekt på grillen och som vi vill lyfta fram, säger Susanne Ekstedt, projektledare för Chark-SM på SIK.